Híreink
Kódfejtés és robotkaland – játékosan a logika és a programozás világában
Az idei Kódolás Hetén tanulóink izgalmas, játékos feladatokon keresztül ismerkedtek meg a kódolás és a logikus gondolkodás alapjaival. A program során kódfejtő játékban vettek részt, amelynek keretében neves magyar matematikusok életét és munkásságát fedezték fel. A rejtvények megoldásához kódokat kellett beírniuk, amelyek újabb feladatokat vagy információkat nyitottak meg. A tanulók így nemcsak logikai készségüket fejlesztették, hanem ismereteiket is bővítették híres tudósainkról.
A kódfejtés közben megismerkedtek egyszerű titkosítási elvekkel, és megtanulták, hogyan lehet lépésről lépésre következtetni a helyes megoldásokra – ezzel bepillantást nyerve a programozás gondolkodásmódjába is. Az internetes keresés bevonásával önállóan is kutattak a témákban, ami fejlesztette digitális kompetenciájukat és önállóságukat.
A hét másik izgalmas programja a padlórobotos foglalkozás volt, ahol a gyerekek csoportokban együttműködve algoritmusokat terveztek, hogy robotjaik sikeresen eljussanak a feladat megoldásához. A tanulók közösen tervezték meg a robot útvonalát, majd kipróbálták és szükség esetén módosították is programjukat. A feladat során ügyelniük kellett az irányokra, a sorrendre és az akadályok elkerülésére, ami fejlesztette problémamegoldó és együttműködési készségüket.
A diákok nagy lelkesedéssel vettek részt a foglalkozásokon, és sikerélménnyel, új tudással és élményekkel gazdagodva zárták a Kódolás Hetét.
Hajmási Katalin, szakkörvezető









