untitled
felsőseink
alsósaink
untitled

Különös közzétételi lista

Intézményi tanfelügyeleti ellenőrzés megállapításai

Név:
Olcsai-Kiss Zoltán Általános Iskola Somogyi Béla Tagiskolája
Folyamatazonosító:
2Y8JQ8B4VZHFNQA3
OM azonosító:
036592003
Eredmény rögzítésének dátuma:
2022. dec. 7.
________________________________________
•    Területek értékelése
•    Elvárások értékelése
1. Pedagógiai folyamatok
-
•    A stratégiai és operatív tervezés koherenciájának megvalósulása.    Megfelelő
•    Az intézményi stratégiai dokumentumok és a köznevelési célok összhangjának megvalósulása.    Megfelelő
•    A stratégiai tervek megvalósulásának elősegítése a tanévekre bontott éves tervek alkalmazásával.    Megfelelő
•    Az éves tervek és a beszámolók összhangjának megvalósulása.    Kiemelkedő
•    A pedagógiai folyamatok követhetők a pedagógusok és az intézmény dokumentumaiban.    Megfelelő
•    Az intézményi célok elérését támogató ellenőrzési rendszer működtetése.    Megfelelő
•    Az intézményi önértékelési rendszer jogszabálynak megfelelő működtetése.    Fejleszthető
•    A pedagógiai program alapelveivel és követelményeivel összhangban álló mérési, ellenőrzési és értékelési rendszer működtetése.    Megfelelő
•    Az ellenőrzés és a mérés, értékelés eredményeinek rendszeres visszacsatolása.    Megfelelő
Kiemelkedő tevékenységek
•    A stratégiai dokumentumok (Pedagógiai Program, SZMSZ) megfelelően kidolgozott, áttekinthető, tartalmazza a jogszabályban előírtakat. Az intézmény célkitűzései jól tagoltak és áttekinthetőek a dokumentumokban, érzékelhető az életszerűség és a gyermekközpontúság. A tanulók esélyegyenlőségére tett törekvések mintaszerűek, megvalósításuk az elkötelezett pedagógiai hozzáállásnak köszönhetően folyamatosan biztosított. A kiemelt figyelmet igénylő tanulók foglalkoztatása, a rájuk eső figyelem hangsúlyos helyet kap a Pedagógiai Programban, a beiskolázási helyzetképhez igazodik a feladatvégzés fontossága.
Fejleszthető tevékenységek
•    Az önértékelés során meghatározott fejlesztési tervek pontosabb kivitelezése, a fejlesztési feladatoknak a konkrét meghatározott tevékenységhez kötése fejleszthető. A pedagógus önfejlesztési tervek foglalják magukba a fejlesztés, fejlődés konkrét tevékenységét is.

2. Személyiség- és közösségfejlesztés
-
•    A pedagógiai programban meghatározottaknak megfelelő személyiségfejlesztési feladatok megvalósulása.    Megfelelő
•    A tanulók személyes és szociális képességeinek fejlesztése és nyomon követhetőségének megvalósulása.    Megfelelő
•    A tanulók szociális hátrányainak enyhítésére kidolgozott rendszer működtetése.    Kiemelkedő
•    A pedagógiai programmal összhangban lévő önálló tanulástámogatási gyakorlat megvalósítása.    Megfelelő
•    A pedagógiai programmal összhangban álló egészséges és környezettudatos életmódra nevelés támogatása.    Megfelelő
•    A pedagógiai programban megfogalmazott közösségfejlesztési feladatokkal összhangban lévő tanulói együttműködés támogatása.    Fejleszthető
•    A több szinten és eredményesen szerveződő közösségépítő programok megvalósulása.    Megfelelő
Kiemelkedő tevékenységek
•    Tanulási nehézséggel küzdő, lemaradó illetve a szociális hátránnyal küzdő tanulók megsegítése.
Fejleszthető tevékenységek
•    A diákönkormányzat fajsúlyosabb részvétele a programok szervezésében.

3. Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények
-
•    Az eredményességi mutatók nyilvántartása, az eredmények rendszeres elemzése és azok visszacsatolásának megvalósulása.    Kiemelkedő
•    A kiemelt nevelési és oktatási célok elvárásainak megfelelő eredmények teljesülése.    Megfelelő
•    A belső és külső mérési eredmények intézményi szintű közös elemzése, a szakmai tanulságok levonása és visszacsatolása.    Megfelelő
•    Kidolgozott és gyakorlatban működő a tanulók tanulási útjának követése.    Fejleszthető
Kiemelkedő tevékenységek
•    A belső és külső mérési eredmények intézményi szintű közös elemzése, a szakmai tanulságok levonása és visszacsatolása.
Fejleszthető tevékenységek
•    A tanulókövetés rendjének kialakítása és megszervezése.

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
-
•    A pedagógusok többszintű együttműködésének és szakmai munkájuk intézményi célokkal összhangban történő megvalósulása.    Megfelelő
•    Rendszeres, magas színvonalú belső tudásmegosztás.    Kiemelkedő
•    Folyamatos és hatékony, több csatornán működő kommunikációs rendszer működése.    Fejleszthető
Kiemelkedő tevékenységek
•    A belső tudásmegosztás kiterjed a tanórai pedagógiai munkára és a továbbképzéseken tanultak megosztására is.
Fejleszthető tevékenységek
•    Formális kommunikációs rendszer kialakítása az intézményen belül a vezetők és a pedagógusok között.

5. Az intézmény külső kapcsolatai
-
•    A pedagógiai program céljainak megvalósítását támogató partneri kapcsolatok kialakítása.    Megfelelő
•    A partnerekkel való együttműködés az intézményi dokumentumokban szabályozott.    Megfelelő
•    A partnerek tájékoztatása rendszeres, szabályozott.    Fejleszthető
•    Az intézmény közéletben való részvétele nyomon követhető.    Megfelelő
Kiemelkedő tevékenységek
•    A szülői partnerek igényeinek figyelembevétele.
Fejleszthető tevékenységek
•    A kiemelkedő tanulói, oktatói, pedagógiai teljesítmény elismerési formáinak megtervezése, bevezetése, saját profilú iskolai díj kialakítása.

6. A pedagógiai működés feltételei
-
•    Az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő infrastuktúra biztosítása.    Megfelelő
•    A különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésének, oktatásának megfelelő tárgyi környezet kialakítása.    Kiemelkedő
•    Rendszeres és nyomon követhető IKT-eszközhasználat.    Kiemelkedő
•    Átgondolt, tervezett, az intézmény pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő humánerőforrás-szükséglet biztosítása.    Megfelelő
•    Magas szintű és hatékony szervezeti kultúra megléte jellemző.    Megfelelő
•    Az intézmény hagyományápoló, hagyományteremtő tevékenysége megvalósul.    Fejleszthető
•    Szabályozott felelősség- és hatáskörmegosztás.    Kiemelkedő
•    A munkatársak döntéselőkészítésbe való bevonása.    Megfelelő
•    Innovációra nyitott szervezeti kultúra működése.    Megfelelő
Kiemelkedő tevékenységek
•    A belső és külső tudásmegosztás, a fejlődésre való igény. Szabályozott és alkalmazott felelősség- és hatáskörmegosztás.
Fejleszthető tevékenységek
•    Az intézmény saját hagyományainak bővítése, a meglévők erősítése, a köztudatba való beépítése valamint az innovatív javaslatok összegyűjtése, menedzselése.

7. Az intézménytípusra vonatkozó nevelési, nevelési-oktatási irányelvben meghatározott országos szakmai elvárásoknak és az intézményi céloknak való megfelelés
-
•    A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban meghatározott célok és a pedagógiai program összhangja.    Kiemelkedő
•    Az intézményi tervezési dokumentumok alapja a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok megvalósítása.    Megfelelő
Kiemelkedő tevékenységek
•    A pedagógiai program és a jogszabályi elvárások összhangja, a nevelési-oktatási célok terén. A pedagógusok szakmai tudásának fejlesztése a megfelelő továbbképzések által, illetve kiemelkedően magas hospitálások száma és a tudásmegosztás az intézményen belül..
Fejleszthető tevékenységek
•    A pedagógiai program kiemelt céljaira vonatkozó, a megvalósulást jelző eredménymutatók kialakítása, kiépítése, követhetőbbé tétele javasolt.

Pályázatok

Korábbi pályázatok

Határtalanul 2025
Határtalanul 2025
Határtalanul 2024
Határtalanul 2024
Határtalanul 2023
Határtalanul 2019
Határtalanul 2019

Kiemelt pályázatunk

Kosárpalánta
Kosárpalánta